Poptávková doprava PID Haló je již od 9. srpna 2024 provozována v oblasti Českobrodska. Jedná se o koncept dopravy, který nepracuje s fixními trasami, jízdními řády nebo časy jako klasická linková doprava. Umožňuje zcela dynamickou tvorbu tras, které jsou vytvořeny na míru cestujícím podle jejich skutečné poptávky. Tento doplňkový způsob veřejné dopravy úspěšně funguje v mnoha evropských zemích.
Bezba doprava – služba mikrobusů na objednání pro přepravu zdravotně postižených začíná testovat nový elektromobil – Mercedes-Benz eSprinter Pro 320 Standard, který je součástí vozového parku dopravce Vega Tour. Testování v provozu bude probíhat po dobu čtyř měsíců a jeho cílem je zjistit, jak elektromobil obstojí v reálném provozu, a to z technického a ekonomického hlediska.
Od 1. ledna 2025 dochází k integraci MHD Vlašim do systému PID. Současná linka 206001 Vlašim, Hrazená Lhota – Vlašim, záv. bude zrušena a nahrazena linkou PID 841, která navíc nově obslouží oblasti okolo Žižkova a Palackého náměstí. Rozsah provozu na lince 841 bude totožný jako na lince 206001. Všechny autobusové linky ve Vlašimi tak budou zapojeny do systému PID.
Rada Středočeského kraje a Rada i Zastupitelstvo hl. m. Prahy schválily vyhlášení veřejné zakázky na železničního dopravce, který bude na hlavních vlakových linkách na území Prahy a Středočeského kraje provozovat 30 let postupně od roku 2029 minimálně 60 velkokapacitních elektrických jednotek s kapacitou nejméně 380 míst k sezení. V těchto letech činí předpokládaná hodnota zakázky v maximální výši kompenzace, včetně všech opcí, a bez započtených tržeb, bezmála 142 miliard korun. Praha i Středočeský kraj se budou na financování podílet zhruba rovným dílem. Jedná se o největší soutěž na dopravce v historii České republiky.
Od 16. prosince 2024 došlo k obnovení dřívějších problémů s nedostatkem provozuschopných souprav jednotek řady 471 City Elefant.
© 2021 Vytvořil: COMPUTER HELP, spol. s r. o. | Design: Vibes Vision