Informujeme

Základním principy integrované
dopravy jsou:

Jednotný dopravní
systém  

Mezi základní principy patří jednotný regionální dopravní systém, založený na preferenci páteřní kolejové dopravy (železnice, metro, tramvaje), autobusová doprava je organizována především jako návazná doprava k terminálům, budovaným u stanic kolejové dopravy.

Dobrá návaznost s vlastní přepravou automobilem

Systém umožňuje kombinovaný způsob přepravy automobilem a prostředky hromadné dopravy, realizovaný prostřednictvím záchytných parkovišť P+R, budovaných při terminálech páteřní kolejové dopravy na okraji Prahy a v jejím okolí

Jeden jízdní doklad pro všechny druhy přeprav

Jednotný přestupní tarifní systém, umožňující uskutečnit cestu na jeden jízdní doklad s potřebnými přestupy, a to bez ohledu na zvolený dopravní prostředek a dopravce.
Vytvoření podmínek pro tržní a konkurenční prostředí na dopravním trhu s cílem udržet potřebnou ekonomickou efektivitu provozu.

Integrace

 

Popis dopravních systémů na území Středočeského kraje

Pražská integrovaná doprava (PID) je dopravní systém, zahrnující metro, tramvaje, železnici, městské a příměstské autobusové linky, lanovou dráhu na Petřín a některé přívozy. Tento systém je postupně integrován společnými přepravními a tarifními podmínkami a jednotným dopravním řešením včetně koordinace jízdních řádů.

Pražská integrovaná doprava je moderní integrovaný dopravní systém hromadné dopravy osob, budovaný podle doporučení Evropské unie jako komunální dopravní svaz. Rozvíjí se postupně na území hl. m. Prahy, okresů Praha-východ a Praha-západ a přilehlém území dalších okresů Středočeského kraje s rozhodujícími dopravními vztahy k hl. m. Praze. Pražská integrovaná doprava je budována s cílem zajistit kvalitní dopravní obslužnost území, podmiňující konkurenceschopnost hromadné dopravy vůči dopravě individuální. Rozhodujícími kritérii atraktivity integrovaného systému jsou čas, cena, pohodlí, spolehlivost a bezpečnost.

Integrace do systému PID

Zaintegrované do systému PID

Mělnicko I
Praha - Neratovice - Mělník
7. duben 2015
Mělnicko II
Mělník - Lužec n. V. - Kralupy n. V.
2. červenec 2016
Nymbursko I
Lysá n. L. - Milovice - Benátky n. J.
2. červenec 2016
Mělnicko III
Mělník - Roudnice n. L. - Mladá Boleslav
3. leden 2017
Benešovsko I
Neveklovsko + Netvořicko
1. duben 2017
Příbramsko I
Sedlčansko + Novoknínsko
1. duben 2017
Nymbursko II
Nymbursko + Milovicko, Nymburk - Poděbrady
26. březen 2017
Kladensko
Kladensko, Praha - Kladno + Kladno - Slaný
26. srpen 2017
Kolínsko I
Kouřimsko, Sázava - Kouřim - Kolín
11. listopad 2017
Slánsko I
Kladno – Slaný – Velvary – Mělník, Slaný – Hobšovice – Velvary
10. prosinec 2017
Nymbursko III
Křinecko + Velimsko, Lysá nad Labem - Mladá Boleslav
10. březen 2019
Příbramsko II
Praha – Dobříš – Příbram, Hořovice – Příbram
29. červen 2019
Benešovsko II
Benešov – Praha
13. červenec 2019
Slánsko II
Slánsko, Praha – Slaný
24. srpen 2019
Rakovnicko I
Praha – Rakovník
15. prosinec 2019
Mělnicko IV
Kokořínsko
8. srpen 2020
Rakovnicko II
Rakovnicko (bez Praha – Rakovník)
15. srpen 2020
Benešovsko III
Voticko
22. srpen 2020
Mladoboleslavsko I
Dobrovicko
29. srpen 2020
Příbramsko III
Rožmitálsko
13. prosinec 2020
Berounsko a Hořovicko
celá oblast
13. prosinec 2020
Mladoboleslavsko II
Skalsko
7. březen 2021
Nymbursko IV
Královéměstecko + část Kolínska
7. březen 2021
Příbramsko IV
Dobříšsko + Sedlčansko
13. červen 2021
Kolínsko II + Kutnohorsko I
zbývající část Kolínska a celé Kutnohorsko
1. srpen 2021
Benešovsko IV
Posázaví, Vlašimsko
1. dubna 2022
Českolipsko
Praha - Česká Lípa - Varnsdorf/Jablonné v. P.
12. prosinec 2021
Mladoboleslavsko III
zbývající část Mladoboleslavska
12. prosinec 2021
Rakovnicko III+Slánsko III+Mělnicko V
hranice Středočeského, Ústeckého a Plzeňského kraje
Kutnohorsko II
Čáslavsko
Příbramsko V
Březnicko + Krásnohorsko

© 2021 Vytvořil: COMPUTER HELP, spol. s r. o.  |  Design: Vibes Vision

Facebook