Informujeme

Základním principy integrované
dopravy jsou:

Jednotný dopravní
systém  

Mezi základní principy patří jednotný regionální dopravní systém, založený na preferenci páteřní kolejové dopravy (železnice, metro, tramvaje), autobusová doprava je organizována především jako návazná doprava k terminálům, budovaným u stanic kolejové dopravy.

Dobrá návaznost s vlastní přepravou automobilem

Systém umožňuje kombinovaný způsob přepravy automobilem a prostředky hromadné dopravy, realizovaný prostřednictvím záchytných parkovišť P+R, budovaných při terminálech páteřní kolejové dopravy na okraji Prahy a v jejím okolí

Jeden jízdní doklad pro všechny druhy přeprav

Jednotný přestupní tarifní systém, umožňující uskutečnit cestu na jeden jízdní doklad s potřebnými přestupy, a to bez ohledu na zvolený dopravní prostředek a dopravce.
Vytvoření podmínek pro tržní a konkurenční prostředí na dopravním trhu s cílem udržet potřebnou ekonomickou efektivitu provozu.

Integrace

 

Popis dopravních systémů na území Středočeského kraje

PID je dopravní systém, zahrnující metro, tramvaje, železnici, městské a příměstské autobusové linky, trolejbusy, lanovou dráhu na Petřín a některé přívozy. Tento systém je postupně integrován společnými přepravními a tarifními podmínkami a jednotným dopravním řešením včetně koordinace jízdních řádů.

Společný integrovaný systém veřejné dopravy Prahy a Středočeského kraje je moderní integrovaný dopravní systém hromadné dopravy osob, budovaný podle doporučení Evropské unie jako komunální dopravní svaz. Rozvíjí se postupně na území hl. m. Prahy, okresů Praha-východ a Praha-západ a přilehlém území dalších okresů Středočeského kraje s rozhodujícími dopravními vztahy k hl. m. Praze. Pražská integrovaná doprava je budována s cílem zajistit kvalitní dopravní obslužnost území, podmiňující konkurenceschopnost hromadné dopravy vůči dopravě individuální. Rozhodujícími kritérii atraktivity integrovaného systému jsou čas, cena, pohodlí, spolehlivost a bezpečnost.

Integrace do systému PID

Zaintegrované do systému PID

Mělnicko I
Praha - Neratovice - Mělník
7. duben 2015
Mělnicko II
Mělník - Lužec n. V. - Kralupy n. V.
2. červenec 2016
Nymbursko I
Lysá n. L. - Milovice - Benátky n. J.
2. červenec 2016
Mělnicko III
Mělník - Roudnice n. L. - Mladá Boleslav
3. leden 2017
Benešovsko I
Neveklovsko + Netvořicko
1. duben 2017
Příbramsko I
Sedlčansko + Novoknínsko
1. duben 2017
Nymbursko II
Nymbursko + Milovicko, Nymburk - Poděbrady
26. březen 2017
Kladensko
Kladensko, Praha - Kladno + Kladno - Slaný
26. srpen 2017
Kolínsko I
Kouřimsko, Sázava - Kouřim - Kolín
11. listopad 2017
Slánsko I
Kladno – Slaný – Velvary – Mělník, Slaný – Hobšovice – Velvary
10. prosinec 2017
Nymbursko III
Křinecko + Velimsko, Lysá nad Labem - Mladá Boleslav
10. březen 2019
Příbramsko II
Praha – Dobříš – Příbram, Hořovice – Příbram
29. červen 2019
Benešovsko II
Benešov – Praha
13. červenec 2019
Slánsko II
Slánsko, Praha – Slaný
24. srpen 2019
Rakovnicko I
Praha – Rakovník
15. prosinec 2019
Mělnicko IV
Kokořínsko
8. srpen 2020
Rakovnicko II
Rakovnicko (bez Praha – Rakovník)
15. srpen 2020
Benešovsko III
Voticko
22. srpen 2020
Mladoboleslavsko I
Dobrovicko
29. srpen 2020
Příbramsko III
Rožmitálsko
13. prosinec 2020
Berounsko a Hořovicko
celá oblast
13. prosinec 2020
Mladoboleslavsko II
Skalsko
7. březen 2021
Nymbursko IV
Královéměstecko + část Kolínska
7. březen 2021
Příbramsko IV
Dobříšsko + Sedlčansko
13. červen 2021
Kolínsko II + Kutnohorsko I
zbývající část Kolínska a celé Kutnohorsko
1. srpen 2021
Českolipsko
Praha - Česká Lípa - Varnsdorf/Jablonné v. P.
12. prosinec 2021
Mladoboleslavsko III
zbývající část Mladoboleslavska
12. prosinec 2021
Rakovnicko III+Slánsko III+Mělnicko V
hranice Středočeského, Ústeckého a Plzeňského kraje
12. prosinec 2021
Benešovsko IV
Posázaví, Vlašimsko
1. dubna 2022
Kutnohorsko II
Čáslavsko
12. června 2022
Příbramsko V
Březnicko + Krásnohorsko
12. června 2022

Galerie

 

© 2021 Vytvořil: COMPUTER HELP, spol. s r. o.  |  Design: Vibes Vision

Facebook