10. srpen 2017

Nabídka pracovní pozice

Integrovaná doprava Středočeského kraje, příspěvková organizace, která se zabývá organizací hromadné dopravy a rozvojem integrace ve Středočeském kraji, hledá do svého kolektivu novou kolegyni/kolegu na pracovní pozici Asistentka/Asistent ředitele.

Více v PDF souboru

Nabidka_pracovni_pozice_asistentka.pdf Nabidka_pracovni_pozice_asistentka.pdf
Size : 96.398 Kb
Type : pdf

13. červen 2017

Návrh železničního jízdního řádu pro období od 10. 12. 2017 do 8. 12. 2018

Připomínky a podněty v regionální dopravě lze k návrhu uplatnit na adrese idsk@idsk.cz do 10. 7. 2017 a do předmětu emailu, prosím, uveďte "Připomínka k Návrhu JŘ 2017/2018".

K vlakům dálkové dopravy lze připomínky a podněty uplatnit  u Ministerstva dopravy ČR. Správa železniční dopravní cesty, státní organizace připomínky a podněty k Návrhu jízdního řádu nevyřizuje.

S ohledem na nutnost koordinace jednotlivých podnětů a připomínek se Správou železniční dopravní cesty s. o. jakožto provozovatelem dráhy Vám bohužel nemůžeme zaručit zaslání odpovědi k Vašemu dotazu či podnětu ve lhůtě 30 dnů. Děkujeme Vám za pochopení.

ZDROJ A NÁVRH JŘ PRO PRAHU A STŘEDOČESKÝ KRAJ:  viz odkaz níže

18. květen 2017

POZVÁNKA NA KONFERENCI

Zveme Vás na konferenci:

INTEGROVANÁ DOPRAVA PRAHY A STŘEDOČESKÉHO KRAJE

22. května 2017 od 13:00, Velký sál Zastupitelstva hl. m. Prahy, Mariánské nám. 2, Praha 1

14. ČESKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM

UDĚLENÉ ZÁŠTITY

Jaroslava Pokorná Jermanová, hejtmanka Středočeského krajePetr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Praha a radní pro dopravu a evropské fondy

PROGRAM_ID_22 5 2017_PRAHA_(akt _18 5 ).pdf PROGRAM_ID_22 5 2017_PRAHA_(akt _18 5 ).pdf
Size : 197.39 Kb
Type : pdf

15. květen 2017

Pozvánka na středočeský železniční den na Benešovsku dne 27. května 2017

V sobotu 27. května 2017 cca od 10:00 do 17:00 se bude v železniční stanici Benešov u Prahy a okolí konat středočeský železniční den naplněný jízdami historických i moderních vlaků, bohatým doprovodným programem v Benešově i možností svezení historickým autobusem na zámek Konopiště.

Ve zvláštních vlacích bude platit Tarif PID a ČD, jízdy historickým autobusem budou zdarma.

Leták a plakát k železničnímu dni jsou k dispozici ve formátu PDF níže.

 

6. duben 2017

Integrace dopravy běží naplno

Na začátku roku 2013 se to ještě zdálo být jako vzdálený, někdy dokonce nesplnitelný sen. Přesto se o společné integraci pro Středočeský kraj i Prahu začalo tehdy mluvit. A již na konci roku byl cíl jasný – aby mohli Středočeši, Pražané i návštěvníci obou krajů jezdit na jednu jízdenku do práce, do školy, na výlety, zkrátka křížem krážem krajem i Prahou.

Martin Jareš

Středočeský kraj | Cíl vzniku společné integrované dopravy schválily na přelomu let 2013 a 2014 dopravní výbory i rady obou krajů. Na konci roku 2015 byly ve výborech i radách schváleny základní parametry společného integrovaného systému, což byl nutný předpoklad k tomu, aby se od roku 2016 mohla rozběhnout příprava integrace naplno.

Začalo se na Mělnicku

Pilotním projektem spolupráce byla v roce 2015 integrace Mělnicka a Neratovicka, kde podle aktuálních údajů nově začalo využívat veřejnou dopravu téměř 30 % cestujících. Také tento úspěch pomohl k tomu, že byl v roce 2016 schválen harmonogram integrace jednotlivých oblastí. Do konce roku 2018 má být podle tohoto harmonogramu dopravně propojen celý Středočeský kraj a Praha do jednoho systému, dle zásad „1 jízdenka, 1 tarif, 1 jízdní řád, 1 síť“. A to není všechno – ani na hranici krajů integrace nekončí. Rozbíhá se postupně i spolupráce s ostatními kraji, takže například na Mělnicku je nyní možné cestovat integrovanými linkami do Roudnice nad Labem nebo Štětí v Ústeckém kraji.

Od začátku roku 2017 se pak rozběhla postupná integrace jednotlivých oblastí naplno a tehdy vzdálený sen (z roku 2013) se stává realitou. V lednu letošního roku byla zaintegrována již třetí etapa Mělnicka ve směru na Roudnici nad Labem, na přelomu března a dubna se připravuje spuštění hned třech oblastí – druhá etapa Nymburska a první etapy Benešovska a Sedlčanska. Každý region je dosti odlišný, přesto jsou ty hlavní cíle ve všech oblastech společné – zlepšit dopravní spojení, zjednodušit vedení linek i veřejnou dopravu jako celek, přizpůsobit linky a jízdní řády aktuálním potřebám. Alespoň na významnějších trasách je snaha nabízet nové spoje i mimo špičky pracovního dne, včetně večerů a víkendů. Příprava integrace probíhá ve spolupráci s obcemi, protože právě starostové znají dobře místní potřeby. V rámci koordinace jízdních řádů a sjednocování dopravní obsluhy do jednoho systému nejde jen o spojení do Prahy, ale propojují se lépe oblasti a okresy mezi sebou – dopravně tak srůstá kraj v jeden celek. Středočeský kraj také stále více pomáhá obcím s financováním provozu autobusových linek.

Nezapomínejme ani na vlaky, které se postupně stávají páteří
integrované dopravy. A právě zde dochází nyní na Benešovsku a Nymbursku k velkému průlomu – kromě osobních vlaků bude tarif Pražské integrované dopravy (PID) platit nově i v rychlících. Předcházela tomu náročná jednání a možnost využívat integrované jízdenky i v rychlících se pochopitelně neobejde bez finančního příspěvku Prahy a Středočeského kraje. Pomůže to však hned v několika směrech – pro cestující z Benešova, Poděbrad, Nymburka a Lysé nad Labem i v rychlících levnější integrované jízdné, rychlíky jako kapacitní posila pro odlehčení mnohdy přeplněných osobních vlaků a konečně zatraktivnění veřejné dopravy pro ty, kteří dnes jezdí autem.

IDSK – nový organizátor integrované dopravy

Přípravu integrace jednotlivých oblastí doposud zajištuje především ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy), přestože tak činí ve spolupráci s Odborem dopravy středočeského krajského úřadu, dopravci, obcemi atd. Aby se zvládla náročná příprava sjednocení dopravy v celém Středočeském kraji do konce roku 2018, je třeba přípravný tým odborníků významně posílit. Protože s ohledem na současné zákonné limity nelze zřídit společného organizátora dopravy vlastněného oběma kraji, vzniká od 1. 4. 2017 příspěvková organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK). ROPID a IDSK budou na integraci a koordinaci veřejné dopravy v obou krajích úzce spolupracovat, budou mít také společné sídlo na Praze 1 v Rytířské 10. Činnost IDSK bude nabíhat postupně, nová příspěvková organizace má být také pomocníkem městům a obcím pro oblast veřejné dopravy. 

ZDROJ:  viz odkaz níže


3. duben 2017

Středočeský kraj má vlastního koordinátora veřejné dopravy – Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK)

Obdobu pražské společnosti ROPID založil přímo Středočeský kraj, začala fungovat 1. dubna. Úkolem IDSK bude vytvoření jednotného integrovaného dopravního systému na území Středočeského kraje a Prahy, ve kterém by cestující mohli jezdit vlaky, autobusy, metrem a dalšími prostředky na jednu jízdenku. Organizace také připraví výběrové řízení na autobusové dopravce, které musí krajský úřad vybrat do roku 2019.

IDSK by měla úzce spolupracovat se společností ROPID, která organizuje veřejnou dopravu v hlavním městě a blízkém okolí víc než dvacet let. Lidem by měl nový systém dopravy umožňovat cestování na stejný tarif v centru metropole i za jejími hranicemi a vzájemnou návaznost spojů. „Středočeský kraj chce výhody integrované dopravy pro cestující rozšířit na celé své území. Dohodli jsme se proto na úzké spolupráci s Prahou a společností ROPID a zakládáme vlastní příspěvkovou organizaci Integrovaná doprava Středočeského kraje, která bude kromě vlastní koordinace veřejné dopravy i odborným pomocníkem pro města a obce“, uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011).

Společnost bude sídlit v Praze v budově organizace ROPID. Zaměstnávat by měla 15 lidí a její roční rozpočet by neměl překročit 20 milionů korun. „Kvůli následným výběrovým řízením na dopravce potřebujeme integraci jednotlivých oblastí kraje stihnout do konce roku 2018, proto potřebujeme nové odborníky, kteří by mohli práce urychlit,“ vysvětlil radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).

Společně s integrací bude IDSK řešit koordinaci, hospodárné, efektivní a účelné zajištění dopravní obslužnosti mezi jednotlivými středočeskými městy, obcemi a Prahou, kontrolovat plnění standardů kvality jednotlivých dopravců i spolupráci na modernizaci a vývoji vozového parku. Ředitelem společnosti bude Pavel Procházka, který vyhrál výběrové řízení a do funkce ho jmenovala Rada Středočeského kraje 9. března 2017. „ROPID a IDSK budou sídlit ve stejné budově, tak aby spolupráce byla co nejefektivnější. Budeme řešit dopravu pro 2,5 milionu obyvatel. Čeká nás mnoho nelehkých úkolů, ale věřím, že to společně zvládneme,“ představil svoje priority ředitel IDSK Pavel Procházka.   

ZDROJ:  viz odkaz níže

Copyright Integrovaná doprava Středočeského kraje, příspěvková organizace